|
|
I herec je jenom člověk. |
(TV magazín č 46, listopad
2007) |
|
|
|
|
|
|
Její
nezaměnitelný hlas známe z přemnoha vynikajících
dabingových rolí, v nichž jej propůjčuje největším
hvězdám filmového plátna. Zcela po právu je jí
přisuzován titul česká dabingová královna. Není tedy
divu, že když se sytý vokál Valerie Zawadské ozval
v kavárně nedaleko pražského Anděla, všichni přítomní
zvedli hlavu a pátrali po přítomnosti Claudie
Cardinaleové či Joan Collinsové. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Váš hlas zná opravdu
každý Čech, ale tvář můžeme vidět v současnosti na televizní
obrazovce jen v seriálu Velmi křehké vztahy...
Tak s tímto seriálem mám opravdu velmi křehké vztahy. Moje postava,
Růžena Kudláčková, se tam totiž občas objevuje, jindy zase ne. Po
pravdě řečeno jsem naposledy točila 23. května loňského roku. Na
první klapku nové řady do hostivařských ateliérů jsem ovšem byla
pozvána, byla tam představena mimo jiné nová posila seriálu Iva
Kubelková, a dostala jsem smlouvu, ve které bylo napsáno, že
ztvárním postavu Kristýny Liškové. A protože jsem už ve věku, kdy si
smlouvy čtu, zavolala jsem paní producentce, zda to není nějaký
překlep. Bylo mi řečeno, že je to jedno, protože obě role mohou být
zaměněny. Což mi přijde mírně řečeno divné, protože Kristýna má být
sedmnáctiletá dívka. Od té doby se nic nedělo, takže jsem si říkala,
že Růžena Kudláčková zřejmě odcestovala do Švýcarska. A shodou náhod
se mi před několika dny ozvali, jestli mohu točit 12. listopadu a že
při té příležitosti podepíšeme novou smlouvu. Takže já vlastně teď
nevím, koho budu hrát. A aby vše bylo ještě paradoxnější, Kristýnu
Liškovou hraje Silva Koblížková, která mi v současnosti v Divadle
Palace v představení Eskymák z Amsterodamu aneb žádné zprávy od táty
hraje dceru. |
|
|
|
|
|
Toto představení mělo
zcela nedávno pražskou premiéru. Divadlo je, jak jste už prozradila
v mnoha rozhovorech, vaše radost a velká možnost seberealizace. V
jakých dalších hrách vás můžeme v současnosti vidět?
Tamtéž, tedy v Divadle Palace na Václavském náměstí, hraju ještě ve
hře II. kapitola, v Divadle Na Jezerce úžasnou komedii Nadílka, v
Divadle Metro hru Gustava Skály Zkrocení aneb Shakespeare to psal
pro mladší. A pak další zájezdová představení, například Motýli, což
mám moc ráda. Jenomže těch zájezdovek je i dvacet do měsíce, takže
vážně uvažuji o tom, že si dám trošku „voraz“. |
|
|
|
|
|
Ale když se ozve
televize...
Myslíte, že když se ozve televize, padnu na zadek? Nikoliv. Můj věk
mne opravňuje k tomu, že nemusím dávat sebe sama všanc. Ale na druhé
straně se mi nedávno ozvala Česká televize a já natočila jednu z
povídek do Trapasů, což byla velmi příjemná spolupráce. Takových jen
houšť. A snad mohu prozradit, že mne oslovila Tereza Kopáčová z
televize Nova - a to vypadá také na velmi zajímavou práci. Nechám se
překvapit. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A co vaše neoficiální
království – dabing? Čeká nás, diváky, něco zajímavého?
Dabingové práce je teď hodně málo, ale přesto jsem měla o
prázdninách ohromně nádherné role. Měla jsem možnost nadabovat na
kazety Sophii Lorenovou v Manželství po italsku. Pak přišla mladičká
Whoopi Goldbergová a ve finále film s Joan Collinsovou, kterou znám
už z role Alexis z Dynastie. Opět byla dokonale nalíčená, upravená,
oblečená a neměnná – a opět nezavřela ústa. |
|
|
|
|
|
Stejně jako Peggy Bundová v seriálu Ženatý se
závazky. Můžeme vás slyšet ještě v dalších seriálech?
Občas ano, ale většinou jsou to menší role. Například v Kriminálce
Las Vegas nebo další kriminální seriál Cordiérovi, ten teď má jít
někdy do vysílání... Ale nedávno jsem dodabovala opravdu nádherný
seriál – druhou řadu historické ságy Řím, kterou mohou diváci vidět
na HBO. Tam si vždycky vzpomenu na úžasného Borise Rosnera, který v
první řadě daboval Caesara. Já tam namlouvám jeho milenku Servílii.
Bylo to moje poslední pracovní setkání s Borisem a jednou se stalo,
že jsem potřebovala odejít ze studia trošku dříve, protože jsem
potřebovala udělat jednu reklamu. A Boris mě uklidňoval, že mne
odveze autem. Já na to, že ho nechci zdržovat, a on mi řekl: „Co
blbneš? Mám raka - mám čas.“ To byl ten jeho fantastický smysl pro
humor i v takhle obtížné situaci. Samozřejmě, abychom z něj nedělali
anděla - jako každý i on měl své chvilky, kdy bylo těžší s ním
vyjít, ale to máme všichni, protože i herec je jenom člověk. Taky
musí chodit na záchod. |
|
|
|
|
|
Už po druhé jste byla
jmenována do poroty nejprestižnějšího českého oceňování dabérského
umění – Ceny Františka Filipovského. Jaké to je oceňovat a nebýt
oceňována?
Velmi si pozvání do této poroty vážím. Jednak mám tudíž povinnost
zhlédnout mnoho filmových titulů, na které bych jinak z časových
důvodů neměla šanci. Za druhé mohu podle svých chabých zkušeností
ohodnotit práci kolegů. Samozřejmě je to hodnocení velmi
subjektivní, protože objektivní nikdo nemůže být. Proto je ta porota
několikačlenná, a pak se sčítají body. A že nejsem sama hodnocena?
Za prvé i ostatní mají dostat šanci a potom stejně největší ocenění
dávají diváci. A to v dabingu, na divadle, ve filmu i v televizi. A
tahle porota je neúprosná. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Jiří Renč - |
|
foto: Tomáš
Pánek, archiv Prima TV |
>> |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|