Jak se
ztotožňujete s postavami, které dabujete? - Alexis v Dynastii, Peggy
v Ženatý se závazky...
Co si představit pod
pojmem "ztotožnit se"? Když hraji v divadle nějakou figuru, dávám do
ní maximum ze svých vlastních zkušeností, nebo se je snažím někde
nabrat, abych postavu ztvárnila co nejlépe.
Ale ztotožnit se s postavou v dabingu? Může mi být sympatická,
nemusím ji mít ráda, můžu se na ni těšit, ale to všechno JÁ -
Zawadská. Já tu postavu nevytvářím, to už za mě udělal někdo jiný,
já se jenom mohu snažit být maximálně věrohodná, abych už vytvořenou
figuru nezkazila. Někdy ji tedy dotvářím a někdy ji mohu i zbortit,
i to se může stát.
Geniálním příkladem této filozofie je pro mě Věra Galatíková jako
hlas Annie Girardot. Neumím si k ní představit nikoho jiného, i když
já sama jsem Annie dabovala, ale jako mladou.
Která postava
Vám tedy byla nejsympatičtější?
Která byla
nejsympatičtější, říct neumím, ale hrozně ráda jsem dabovala Peggy
Bundovou nebo Alexis, ale také kreslené postavičky - třeba kočičku v
kreslené pohádce "Paříž, Paříž", kde jsem mohla hrát naivku.
Jak byste se
jako herečka typově popsala?
Nikdy jsem nebyla
naivka, jsem rozhodně žena činu. V dabingu se ale člověk může za
svou postavu schovat, v tom je mé štěstí, že nemusím být vždycky
jenom potvora.
Na lidi zřejmě působím rozhodně, jako člověk, který ví, co chce, ale
to je pochopitelně z části jenom slupka, obrana před okolím. Těžko
můžete každému, s kým se potkáte, dovolit, aby se Vám dostal pod
kůži. Každý z nás má takovouhle ochranu, a může pak jenom překvapit.
Ale to už filozofuji, já vím... Jednou jsem při rozhovoru
prohlásila: Já nerada filozofuji, ale strašně ráda kecám! (smích)
V kolika jste
vlastně začala o divadle vážně uvažovat?
O divadle jako profesi
jsem začala uvažovat až někdy ve druhém ročníku na gymnáziu. Do té
doby jsem byla přesvědčená, že budu ředitelkou dětského domova, kde
bude ale také pochopitelně divadelní kroužek. Byla jsem rozhodnutá,
že budu ředitelovat a potažmo režírovat, protože nechat se někým
manipulovat, už od dětství nesnáším. No ale přesto dělám tuto
profesi, kterou mám nesmírně ráda, a stále jsem manipulována.
(smích)
A kdy se stalo
divadlo Vaším koníčkem?
S divadlem jsem se
setkala v šesté třídě, ve vesničce Loučná nad Desnou, kde jsme tehdy
bydleli. Byly tam čtyři divadelní soubory a slavná džezová kapela "Old
Time Jazzband Loučná", která pochopitelně hrála i v divadle. Kultura
tam prostě měla velkou zelenou, divadlu se zde věnovali i paní
prodavačky, pošťák... Dodneška, když se na ta místa vrátím, vybaví
se mi krásné vzpomínky.
Je o Vás známo,
že jste se v mládí často stěhovala. Zůstal Vám cestovatelský duch?
Myslím, že určitě. Než
jsem se tzv. usadila, každý rok jsem vyrážela alespoň k moři a vůbec
jsem strašně ráda cestovala - hlavně stopem. To už ale dnes nikomu
nedoporučuji. Co se týče stopování, mám spoustu zážitků - například
jednou jsem jako šestnáctiletá jela z taneční zábavy v nedaleké
vesnici a kolem půl třetí ráno se mi podařilo zastavit pohřebák. Tak
jsem domů cestovala pohřebákem. Nebo jindy jsem stopla zase traktor
s pluhem, a ten mě dovezl až domů...
Takže jste
vlastně hlavně dobrodruh?
Ano, jsem. Nebo ještě
lépe - bývala jsem. Dnes už mám taky zodpovědnost, i když to slovo
samotné ráda nemám, ale mám rodinu, a tak se nedá dělat nic jiného,
než myslet hlavně na své nejbližší a pak teprve na sebe.